SPORT-START KÖR
SPORTEGYESÜLET
Mozgásfejlesztés másképpen a judo sport eszközrendszere segítségével az 5-10 éves korosztály számára-30 órás pedagógus akkreditált továbbképzés
Egyesületünk Mottója:
„A sport a test útján nyitja meg a lelket”
(Szent-Györgyi Albert)
Mozgásfejlesztés másképpen a judo sport eszközrendszere segítségével az 5-10 éves korosztály számára-30 órás pedagógus akkreditált továbbképzés:
A képzés díja : 30.000ft/ fő
Jelentkezési űrlap:
https://docs.google.com/forms/d/1o_xEYiWaiqFOaeTbdzOmV5oDXq-VGHr2Yzd4ROaRw3I/edit
További információk:
https://www.oktatas.hu/pir/!PIR2_PUBLIC/publikus-felulet/12246
A képzés minimum 8 fő jelentkezése esetén indul.
A pedagógus-továbbképzés indokoltsága, rövid tartalma:
A hétköznapi életben nagyon nagy jelentősége van a sportnak és a mozgásnak, mely fontos szerepet játszik a testi és lelki egészség megőrzése szempontjából is. A gyermekorra jellemző a határtalan mozgékonyság és játékosság a mindenféle ismeretlenre irányuló, korlátot nem ismerő kíváncsiság, erre építkezik az oktatási programunk. Ehhez bőséges mozgáslehetőséget biztosítunk a csoportos foglalkozások keretében, mert ez felel meg a gyermekek társas igényeiknek, és ez által több motoros inger, példa és ösztönzés éri őket. A túl korai sportág kiválasztásnak káros hatásai lehetnek, melyeket szeretnénk kiküszöbölni a program oktatásával. A továbbképzésen a pedagógusok az alapvető mozgásminták és mozgáskészségek a kúszások, mászások, függeszkedések, a húzással- tolással, egyensúlyi helyzet megbontásával, emeléssel, hordással járó feladatok szabályozott mozgásvégrehajtás alapjait sajátíthatják el. Ezen felül az eséstechnika elméleti és gyakorlati megismerésével képesek lesznek azt a mindennapos óvodai és iskolai mozgásos foglalkozások keretében készségszinten megtanítani az 5 -10 éves korú gyermekeknek. Az eséstechnikák helyes elsajátításának fontos szerepe van baleset megelőzési és önvédelemi szempontból is.
A továbbképzésen különböző technikákkal és differenciált foglalkoztatási formákkal ismerkedhetnek meg a résztvevő pedagógusok melyben kiemelt figyelmet kap a különböző testi adottságú és képességű gyerekek oktatása, integrációja. A résztvevő pedagógusok megismerkedhetnek a látássérültek sportolási lehetőségeivel is, és a velük közösen végzett fejlesztő mozgásos feladatok az érzékenyítés egyfajta módját is képviselik.
A látássérült emberek bevonásával és a nekik készült speciális eszközökkel végzett feladatokkal jól fejleszthetőek az ép gyermekek is. Ez win-win helyzetet eredményez, mert minden résztvevő a maga módján és a saját ütemében fejlődik, ez által nő az önbizalmuk illetve önismeretük.
Komplex módon történik a résztvevők oktatása és mind a gyakorlati, mind az elméleti képzés során megjelenik a test és lélek egysége, melyet az egyesületünk mottója is mutat:
„A SPORT A TEST ÚTJÁN NYITJA MEG A LELKET” (SZENT-GYÖRGYI ALBERT)
A pedagógus-továbbképzés célja:
- a résztvevő ismerje meg a természetes mozgásigényből fakadó aktív sportjátékos gyakorlati tevékenységeket illetve az esés technikák helyes kivitelezését.
- váljon képessé az alapvető mozgásminták és mozgáskészségek kialakítására és formálására, illetve a szabályozott mozgásvégrehajtás alapjainak elsajátítására.
- a résztvevő ismerje meg az asszertív magatartásformákat, az önismeret és önbizalom fejlesztő továbbá szemléletformáló érzékenyítő módszereket, ez által a gyermekek magabiztosságának, reális énképének kialakításához szükséges ismereteket, jártasságokat.
- váljon képessé a küzdőjátékok ,gyermeklabdajátékok, elemi mozgások (kúszás, mászás, járások, futások) esés technika, térérzékelés, egyensúlyérzéket összehangoló gyakorlatok illetve játékok alkalmazására a munkája során a gyerekek életkori sajátosságaihoz igazítva,5éves kortól 10 éves korig.
- a résztvevő váljon képessé a sportban tehetségesebb és a különleges bánásmódot igénylő gyermekek felismerésére és integrációjára.
A pedagógus-továbbképzés részletes tematikája:
A 30 órás továbbképzés 6 napra elosztva, napi 5 órában valósul meg.
- A képzés indítása
- A társas együttműködés, egyéni felelősségvállalás, szemléletformálás-érzékenyítés
- Eséseket előkészítő feladatok
- Küzdőjátékok és küzdő jellegű feladatok
- A tanult ismeretek, gyakorlatok, küzdőjátékok alkalmazásának lehetőségei a gyakorlatban
- Önismeret és regenerálódás a képzés zárása
A pedagógus-továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:
A résztvevők ismerjék:
- test- és térérzékelést fejlesztő gyakorlatokat, a testrészek ismeretének és biomechanikai mozgásainak megtapasztalása, továbbá az elemi kommunikációs szabályok, formák és jelek megismerése és a személyiségfejlesztés szempontjait.
- a társas együttműködést, egyéni felelősségvállalást fejlesztő, szemléletformáló feladatokat illetve játékokat, és a személyiségfejlesztés szempontjait.
- eséseket előkészítő feladatokat és eséstechnikákat és a személyiségfejlesztés szempontjait.
- küzdőjátékokat és küzdő jellegű feladatokat és a személyiségfejlesztés szempontjait.
A résztvevők legyenek képesek:
- a tanult ismereteket, módszereket alkalmazni a gyakorlatban.
- reflektív módon folyamatosan értékelni, figyelni magát és a környezetét.
Záró ellenőrzés módjának megnevezése:
Szóbeli összefoglaló és gyakorlati bemutató.
A pedagógus-továbbképzésre való jelentkezés feltételei:
Konkrét pedagógus szakképzettség
A továbbképzés kötődik-e meghatározott kerettantervhez vagy helyi tantervhez?
Igen, éspedig: Judo kerettanterv az általános iskola 1–4. évfolyama számára.
A pedagógus-továbbképzés szervezési formája:
Tanfolyami kontaktórás továbbképzés személyes részvétellel
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2024/001125Alapítási engedély szám: A/13347/2024
Alapító neve: Sport-Start Kör Sportegyesület